Houbová polévka

29.09.2013 17:50

    

    Přišel podzim a s ním letos i veliká úroda hub. Po nasbírání několika košů je na čase něco s nimi udělat. K sobotnímu obědu jsem se tedy rozhodl uvařit polévku z čerstvě nasbíraných hub. Zbytek úrody jsem již zpracoval, a to sušením, zamražením, naložením do octa či přípravou houbové zavařeniny.

 

Ingredience : 1 cibule, 1 mrkev, 1 petržel, 2-3 hrsti hub, 3 brambory, masox, nové koření, bobkový list, sůl, pepř, majoránka, olej (máslo), voda

 

    Polévka z hub se dá dělat mnoha způsoby, já nijak nexperimentoval a udělal jsem ji, řekl bych, zcela tradičně. Nachystal jsem si cca 2 hrsti čerstvých hub, omytých a nakrájených na plátky. Jak známo do polévky patří kořenová zelenina, tudíž jsem si nastrouhal nahrubo jednu mrkev a jednu petržel. Kdo chce může samozřejmě přidat i celer. Nakonec příprav jsem oloupal a nakrájel středně velkou cibuli. Tu jsem posléze osmahl zlehka na másle a oleji a přidal k ní mrkev, petržel a oprané houby. Vše jsem chvilku nechal restovat a nachystal si zatím brambory na kostičky a také potřebné koření - bobkový list, nové koření, majoránka, sůl a pepř.

    Po orestování jsem zeleninu s houbami zalil cca 1l vody a za varu přidal kostku masoxu. Do vroucí směsi pak přišli nachystané kostičky brambor, cca 4 kuličky nového koření, 3 lístky bobkového listu, sůl a pepř dle chuti. Polévku jsem za občasného promíchání mírně vařil cca 20 minut a poté jsem přidal majoránku na dochucení. Pak už jen chviličku povařit a můžeme podávat.  

                

 

 

Autor : Doc

Diskusní téma: Houbová polévka

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek