Žemlovka s tvarohem a jablky

31.01.2015 18:42

 

Když je takhle v zásobě pár jablek a několik starších rohlíků, nabízí se stará dobrá česká klasika, vhodná obzvláště pro děti (nechápejte jako zravotně vhodná). Na žemlovku jsem ozkoušel recept s tvarohem a vylepšený bílkovým sněhem.

 

Ingredience : 4 jablka, 250 g tvarohu, 2 vejce, 0,2 dl mléka, 1 veka či 4 starší rohlíky, 1 vanilkový cukr, 1 skořicový cukr, skořice, ořechy, rozinky

    

    V mléku jsem rozšlehal 1 žloutek a do tohoto následně namáčel na plátky nakrájené pečivo. Do máslem vymaštěné a strouhankou vysypané zapékací mísy jsem naskládal první vrstvu takto namočeného pečiva. Na pečivo pak přijde rozetřít tvaroh, připravený z jedné vaničky tvarohu, 1 žloutku a vanilkového cukru. Pro lepší soudružnost lze přimíchat i půlku vanilkového pudinku a kdo má rád může samozřejmě dát i rozinky. Na vrstvu tvarohu jsem rozprostřel hrubě nastrouhaná jablka smíchaná se skořicovým cukrem. Pro vylepšení chutí jsem jablka posypal nahrubo nasekanýmy vlašskýmy ořechy a poslední vrstvu tvořilo opět namočené pečivo. Před pečením jsem ještě navršek dal několik tenkých plátků másla.

    Takto nachystanou žemlovku jsem pekl ve středně rozpálené troubě (170 stupňů) a po 30 minutách jsem ji vytáhnul a potřel pevným sněhem z bílků. Následně jsem nechal žemlovku dopékat tak dlouho, dokud sníh nezezlátnul.

    Žemlovka se velmi vydařila, dětem velmi chutnala a během chvíle byl pekáček prázdný. Jen jeden kousek jsem nechal pro naši mamku, která si jej dala pěkně na druhý den, a to byla žemlovka stále hodně chutná.