V této sekci jsou publikovány reportážní články z tůr po krásách naší vlasti. Řazení katalogu je podle okresů.

Pěší tůry

Rakoveckým údolím (09/2016) - okr. Blansko

S končícím létem nám to s kolegy nedalo a naplánovali jsme si na konec září ještě alespoň jednu celodenní vycházku. Volba padla dle předpovědi na slunečnou neděli a cílem naší cesty tentokráte bylo zdolání Rakoveckého údolí, konkrétně cesta z Račic přes Jedovnice až do vesničky Rudice. Odtud by nás, když vše dobře půjde, měl odpoledne autobus odvézt domů. Celá tůra by měla mít něco kolem 18km a jají přibližnou mapu lze shlédnout zde. Sestava je zcela tradiční, čili já, Véna a...

Adamov - Nový hrad - Blansko (01/2014) - okr. Blansko

Letošní zima na sebe nechala dlouho čekat, ale ke konci ledna konečně přišli alespoň mrazivé teploty. Při jasném slunečném nedělním počasí nebyla ani zima kolem -7 stupňů překážkou a s kolegou jsme se rozhodli pro procházku z Adamova do Blanska, samozřejmě přes náš oblíbený Nový hrad. Celý výlet by měl být něco málo přes 10 kilometrů. Turistická mapa okolí je k dispozici zde. Řádně obleční vyrážíme v 10:30 vlakem do Adamova. Vystupujeme na zastávce u areálu bývalého...

Boskovice - Doubravice n. Svitavou (11/2014) - okr. Blansko

V sestavě já, Véna a Boby vyrážíme po čtrnácti dnech od naší poslední výpravy na další jednu, tentokráte volíme cestu z Boskovic do Doubravice nad Svitavou. Je zase neděle a my dnes opět cestujeme vlakem, nejdříve do Skalice nad Svitavou, kde přestoupíme na motorový vlak do Boskovic. Máme před sebou opět nějakých 15 km, turistickou mapu s velmi přibližně vyznačenou trasou můžete shlédnout zde. Hned u boskovického nádraží navštěvujeme supermarket pro nákup nějakého toho občerstvení...

Údolím říčky Luhy (03/2014) - okr. Blansko

Nezvykle teplé jarní počasí nás jednu březnovou sobotu vylákalo s partičkou na celodenní pochodovou tůru. Tentokráte jsme se rozhodli pro poněkud delší vzdálenost, cílem bylo ujít alespoň 20 km. Trasa pochodu byla zvolena pro dnešní den z vesničky Žďárná, podél toku říčky Luhy, do Sloupa v Moravském krasu. Odtud jsme pak chtěli vystoupat nad Pustý žleb a podél něj pokračovat kolem propasti Macocha až na Skalní mlýn. Turistickou mapu okolí naší trasy...

Lelekovice - Babí Lom - Blansko (11/2014) - okr. Blansko

Na začátku listopadu, jednu poměrně vlhkou a mlhavou neděli, jsme se s Vénou a Bobym domluvili na již delší čas plánované vycházce z Lelekovic přes Babí Lom do Blanska. Sraz máme ráno na vlakovém nádraží, odkud jedeme do Brna-Židenic a následně po přestupu na zastávku Česká u Brna, nedaleko od Kuřimi. Vystupujeme z vlaku společně se skupinou turistů seniorů, kteří zřejmě dnes budou také poznávat krásy zdejšího kraje. My svižným krokem jdeme k silnici a po ní asi 200m na...

Okolo Bílovic (07/2015) - okr. Brno - venkov

Vzhledem k tomu, že tento rok jsem svá jediná bivakování zažíval pouze na námi nově vytvořeném tábořišti, přemluvil jsem Vénu, abychom zase jednou vyrazili na nějakou procházku s náhodným přenocováním někde v lesích. Času bylo tradičně málo, a tak zvítězila varianta noclehu z pátka na sobotu. Jako cíl cesty jsem vybral nedaleké Bílovice nad Svitavou se svým krásným okolím, do kterého se zamiloval nejeden český básník či spisovatel. Počasí slibuje horký den a zítra pak...

Z Brna do Blanska údolím Říčky (08/2015) - okr. Brno - venkov

Na konci prázdnin, kdy se mi shodou okolností naskytla volná neděle, jsem zorganizoval poněkud náročnější celodenní pěší tůru z Brna do Blanska. Již při několika předchozích návštěvách okolních lesů jsme si s touto myšlenkou pohrávali, a tak nebylo nutno dlouho vybírat turistický cíl. Zjistil jsem vhodné spojení a opět trochu prostudoval informace o cestě, jejích variantách a samozřejmě o zajímavostech, které nás čekají. Účastnit se budu já, Véna a Boby. Přibližnou mapu naší trasy...

Jeseníky - Údolím Bílé Opavy (08/2014) - okr. Bruntál

Při víkendovém pobytu s manželkou v Jeseníkách, konkrétně v areálu Avelanche v Dolní Moravici, se vydáváme na celodenní výlet na nejvyšší vrchol Moravy - Praděd, s následným sestupem do Karlovy Studánky malebným údolím Bílé Opavy. Mapu naší trasy si můžete prohlédnout zde.     Vyrážíme hned po snídani asi o půl deváté a směřujeme přes Malou Morávku do Karlovy Studánky. Těsně před ní parkujeme auto za 50Kč/den na...

Jeseníky - z Pradědu Velkým kotlem do Karlova (07/2016) - okr. Bruntál

Navzdory všem komplikacím se nám s rodinkou podařilo i letos vydat se na alespoň krátkou letní dovolenou. Na poslední chvíli zajišťuji ubytování v Malé Morávce v Jeseníkách a na 4 noci tedy vyrážíme trochu odpočinout a zregenerovat organismus. Alespoň jeden den chceme věnovat horské turistice a nakonec padne rozhodnutí na zdolání nejvyššího vrcholu Moravy a následný sestup do obce Karlov. Tůra by to měla být tak akorát dlouhá, aby to děti zvládly, něco kolem 16km (mapu trasy...

Napříč Českým Rájem (09/2015) - okr. Jičín

Již asi měsíc před svatováclavským prodlouženým víkendem začínám plánovat, jakou pěknou trasu si na tyto tři dny vyberu. Společně s Vénou rozhodujeme pro tůru přes hřeben Javorníků. Vše si tedy opět dopodrobna plánuji a už jen každý den vyhlížím předpověď počasí. Právě ta se však těsně před odjezdem výrazně zhoršuje a na hranici České a Slovenské republiky se bohužel očekává přes pátek i sobotu deštivé, chladné a asi i mlhavé počasí. Rozhodujeme tedy, že tuto destinaci musíme pro...